lørdag 12. mai 2012

Snø i Mai jeg vill ha sommer

Ja det er helt utrolig, men må si jeg ble litt sur og grinete når det faktisk snødde her en dag.
Og om ikke det er nok så har det vært flere netter med minus grader.
Hvor blir den varme våren av??
Vi skal jo liksom være på god vei mot sommeren nå, men nei da.
Her måtte det reddes det som kunne reddes av blomster osv.
 Ettersom drivhuset ikke har fått inn alle glassene enda så måtte det som kunne tas under tak inn. Så nå står det litt potter over alt men pytt pytt.
Nå har det seg sånn at minste jenta mi var med å planta blomster osv og jeg kan love deg at det spirer og hu er så flink til å vanne og passe på sine planter, men så var det noen potter som aldri ville spire til min store forundring.
Men min tolmodighet tok slutt så jeg leta nedi 3 potter som ikke ville spire å gjett hva jeg fant :)
Se på bilde her.
Tok dette opp med min lille gartner hjelp på snart 4 år og fikk til svar at hu hadde planta noen lilla perler for hu ville ha flere perler med den fargen.

Og så har vi min stolthet da som er en henge tomat plante, den er helt utrolig full i blomster og grønne tomater, så nå gleder vi oss til den røde fargen kommer, men da må vi nok ha litt mere SOL
 Her er noen bilder av luftløken som vokser som fy og jeg har tatt avleggere i en potte. Så er det alt det andre blomster mixet til minste jenta som snart er klar til å plantes ut, men venter litt til på sola
SJEKK DENNE HENGE AMPELEN DA Å DEN ER FULL I TOMAT BLOMSTER OG KART

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar