mandag 30. april 2012

Hagearbeid og flott vær

Da har det endelig vært ei helg med tipp topp vær og jeg har fått gjort masse hagearbeid og ikke minst tatt bort et hav med ugress, for det vokser og gror uansett vær og vind :) Og drivhuset begynner virkelig og ta form, men oppdatering på dette kommer i et annet innlegg.
På første bilde så ser dere litt gjenbruk av en kabeltrommel som har fått maling og 4 stk hjul på så da ble det et bord.

 Så er det et bilde av sveitser mynten, rosemarin, luftløk og ikke minst persille. Har to jenter som spiser persille som sjokolade.
 Så er det litt bilder av blomkarsen som spirer og gror, den nye jorbær tønna mi som ikke går på hjul epletre spirer og ikke minst den hvite ripsen min som vokser og gror godt om dagen.
Så mens vi alle har jobbet ute så har minste jenta plukket blomster og pynta opp med rundt omkring disse blomster bildene måtte jeg jo leke litt med  

 Så har jeg fått ut de gamle kassene mine, planta i potter og gjort klar en kasse til å plante i. Hvis noen lurer på hva denne kassen er laget av så er det kantene på en europalle og her kan jeg jo sette oppå så mange jeg vill og bestemme høyden selv. Syns gjenbruk er litt kjekt jeg. Og ikke minst marihønene som finnes over alt som jentene mine har laget. Disse befinner seg overalt på eiendommen og sef på trappa mi :)
Må bare fortelle at dette merkverdi snåle lille rare treet var det min mann som falt for på planteutsalget, he he skal jo bli kjekt å se om dette overlever og vokser seg stort.

2 kommentarer:

  1. Kjempemange flotte bilder :) Eeelsker blomster :)

    Ha en strålende uke :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har i Hagen din. Fikk virkelig sansen for den kabeltrommelen og jørdbærtønna di. Det pyntet opp.

    SvarSlett