søndag 13. mai 2012

Sol, sol kom igjen

Nå kan sola komme frem og varme opp drivhuset mitt, for nå er det så og si ferdig. Dør og alle glass er på plass i alle fall. Bord har vi fått laget og plante kasser er det blitt. Borde er laget av gamle plater og paller som er delt i 2 og mine lilla og rosa bokser til å ha dill og dall i er på plass disse også gjenbruk. Men nå skal jeg jo plante fornuftig og forhåpentlig vis få masse godt og spise men det er ikke så lett som jeg trodde, men jeg har aldri hatt drivhus så kansje jeg lærer noen nytt nå he he :) Eneste jeg skulle hatt tak i er karve frø noen som vet hvor jeg får tak i dette?? Karve må vi jo ha i surkål. Jeg skal også ta en tur innom biblioteket en dag og se om de har noen bøker om høsting av frø. Dette må jeg i alle fall prøve å lære meg høres spennende ut.
Kommer flere bilder senere av drivhuset å jeg er så glad for at jeg har en så flink kjæreste og ikke minst svigerfar som nå har lært oss å bygge vårt eget drivhus med glass. Og nesten alle glassene har vi skjert ut selv og tilpasset. Kommer sikkert til å ha mareritt om den grusomme lyden når en skjerer glass, men pytt pytt:)

4 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar;) Så trivelig!
    Så flott drivhus du har! Har alltid snakket om å skaffe meg et selv, men snøen ligger så lenge her, at jeg vet ikke..men spennende med egne planter. Driver og flytter ut og inn på noen puslingmargueritter:O)
    Ha en fin kveld, klem;)

    SvarSlett
  2. takk for tips om paller til kjøkkenhage :)
    Hvilken vei skal pallene stå da? oppned?
    Prøver å tenke ut hvordan jeg kan gjøre det for det fikk jeg lyst å prøve meg på :)
    Gjenbruk er bra

    mvh Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. http://reidun-s.blogspot.com/search/label/Gjenbruk Her ser du gjenbruk av paller og plast tønne og mye annet :) Bare spør hvis du lurer på noe. Du burde jo hatt ei tønne med hjul på den store terassen din :)

      Slett
  3. WOW!! Ja det må en si, ække alle som har et eget drivhus!! Så gøy!! Blir morro når man kan begynne å se at ting vokser :) Lykke til med det :)

    Ha en fin dag :)

    Og tusen takk for kommentarer inne på siden min :)

    SvarSlett