mandag 20. februar 2012

Middag

Jeg måtte bare prøve en ny vri på middag i helga. Er ikke for ofte det serveres frosne grønsaker i dette huset, men sånn ble det i helga. Er liksom så lei av å finne på hva jeg skal lage til middag og hvis jeg spør ungene så er det jo taco, kjøttdeig og spagetti eller pølser som står på menyen deres. Men jeg har jo noen kjekke bloggere som har ukesmeny etc som jeg ofte benytter meg av og i helga så ble det å bruke noen ideer fra en blogg. Ettersom jeg bare har ufo prosjekter nå så er det ikke så mye å blogge om så nå blir det MAT :)
Dette trenger du.

1 pakke frosne grønsaker
1 pakke laks uten skinn og ben
1/2 beger rømme
1 stor løk
litt olje
salt, pepper, paprika og sitron timian
Og ca 10 store poteter.

Stekeovn på 200 grader

Ta litt olje i 2 ildfaste former.
Legg i frosne grønnsaker og løk i en ildfast form. Ta så fiksen på toppen krydre med det krydre du måtte ønske. Så dekker du fisken med rømme og setter den i ovnen på 200 grader.

Poteter skrelles vaskes og kuttes opp i båter, litt olje over og krydder og inn i ovnen sammen med fisken Ca 45 min og middagen kan serveres.
Digger sånn middag som nesten lager seg sjøl :)

HÅPER DET SMAKER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar